Menariknya resipi Bebola Ayam Bercheese ni. Guna 4 bahan je salah satunya daging burger. Sesuai untuk bawa bekal anak-anak ke sekolah. Nak buat pun mudah sangat dan bahan-bahan tak banyak. Bagi mak-mak dan anak-anak yang suka cheese tu, boleh cuba resipi ni.

Ikut resipi yang dikongsikan oleh Puan Habèéb Hj Husin ini sebagai rujukan;

“Pagi ni buat bebola ayam bercheese, buat bekal anak-anak sekolah. Saya guna daging burger je, cheese mozzarella yang ketul senang nak potong. Sebelum masukkan dalam bekas, ibu jadi tester dulu.”

IKLAN

Bahan-Bahan:

Cheese mozzarella
Daging burger
Breads crumps
Telur 1 biji
Minyak untuk menggoreng

*Saya tak guna secubit garam pun.

Cara Membuat:

1. Guna daging lembu pun boleh, saya potong 8 dapat banyak. Ambil sekeping daging tu, terus balut kat cheese.

IKLAN

2.Kalau nak besar-besar potong 4 je tapi cheese pun kena besar la.

3.Buat comel-comel camni…senang anak nak makan. Celupkan dalam telur yangg dipukul, golek-golek kan dalam bread crumbs, goreng tenggelam hingga kekuningan.

Banyak ni guna 2 peket daging burger, 1 peket cheese ketul tu.Daging sekeping tu saya potong 8 jadi dapat banyak. Kalau nak buat besar potong 4 je, cheese kena besar jugak.

4.Goreng hingga keemasan.

Siap! Selamat mencuba!

Baca lagi disini: Senang Rupanya Buat Bebola Ayam Sendiri, Betul Cara Simpan Boleh Tahan Sampai 6 Bulan

MW: Kena cuba ni, nak buat pun mudah, bahan-bahan tak banyak, anak-anak pun mesti suka.

Sumber: Habèéb Hj Husin