Mesti mak-mak tengah berkira-kira nak buat biskut raya kan! Walaupun belum tentu dapat balik kampung tapi sekurangnya persediaan tetap ada. Biskut kayangan, sehebat nama dan sesedap rasa. Sesuai sangat dengan namanya.

Biskut kayangan, semolek nama sebab bahan yang digunakan itu memang agak mahal tapi rasanya pun memang sedap dan sangat puasa hati. Paling penting, cara nak buatnya pun sangat senang. Tak perlu nak bakar dan mixer.

Nak tahu lebih lanjut resipi biskut kayangan ini, ikuti perkongsian daripada Azlina Ina Fans ini.

Baca Artikel Menarik Lain Di Sini: Chocojar, Resipi Paling Senang Dan Tak Manis, Anak-Anak Mesti Suka!

Resipi Mudah Coklat Bersalut Almond, Sedap Tak Terkata Dan Ranggup Krup Krap!

Info Lebih Menarik DI SINI

Biskut Kayangan, Senang Dan Sedap

“Resipi paling mudah dalam dunia ni. No oven dan mixer. Tak perlu susah-susah. Paling penting sedap sangat. Cuma, bahan yang digunakan itu agak mahal. Kalau nak jual, kena kira kosnya sebab kat kedai dijual RM29.90 untuk satu balang.

Resipi Cluster Walnut Almond

1. Bahan utama, beryls milk coin 1kg

2. Gunakan 2 sudu besar pure butter (wajib). Elak guna buttercup atau marjerin, sebab rasanya akan tak sama.

3. Bakar walnut 1kg sehingga agak-agak garing, bergantung kepada oven masing-masing. Saya guna suhu 160’ selsius selama 30 minit. Boleh juga sangai biasa.

4. Gunakan almond flakes sebanyak 500gm untuk rasa ranggup. Bakar atau sangai tanpa minyak.

5. Begitu juga dengan almond nips pun bakar untuk hiasan dan isi dalam adunan. Ingat, kena sangai sehingga garing.

IKLAN

6. Cara-caranya, masukkan dalam pengukus yang diletak air panas di bahagian bawah mangkuk. Cairkan 1kg beryls dan butter. Biarkan selama 10 minit dan kacau sehingga cair.

7. Bila dah cair, angkat dari pengukus tadi.

8. Masukkan semua jenis kacang-kacang dan gaul sebati.

9. Masukkan sekali badam nips ½ cawan dan gaul sebati.

10. Gunakan sudu dan susun dalam tray. Masukkan ke dalam peti ais selama 2-3 minit saja.

11. Sudah siap. Senang sangat.

IKLAN

12. Gunakan resipi ini untuk rasa lemak-lemak coklat dan bersusu. Tak perlu cadbury pun dah sedap.

13. Boleh isi dalam balang.

 

MW: Nanti jadikan salah satu juadah hari istimewa nanti.

Sumber: Azlina Ina Fans

Bangkit Wanita Mingguan Wanita
Group khas buat semua wanita B40 dan M40 yang mahu bangkit maju dari kehidupan sekarang menerusi perkongsian tip, promosi kursus anjuran Mingguan Wanita, perkongsian kisah inspirasi wanita. #langkahyakinlakarkejayaan

https://t.me/bangkitwanitaMW

IKLAN

Nak Jadi Usahawan Viral, Ini Tujuh Pilihan Kursus Kemahiran Untuk Wanita B40 & M40

Nak maju jangan tunggu. Peluang pun datang bukan selalu apatah lagi sekarang ini kita sedang lalui kehidupan sukar berbanding dahulu. Daripada asyik termenung dan meratap pilu, elok mengorak langkah mulakan bisnes baru. Sampai bila nak tengok orang lain maju dan kita masih lagi kaku?

Tiada idea, tak ada kemahiran dan arah nak tuju? Mingguan Wanita (MW) sebagai teman setia wanita sedia membantu dan tahu apa yang anda perlu.

Terkini, selepas penganjuran Webinar Bangkit Wanita #bisnesdarirumah, Mingguan Wanita menerusi kempen Bangkit Wanita, membuka pendaftaran kepada kursus latihan praktikal jangka pendek.

Kursus-kursus akan bermula hujung Mei hingga Ogos ini dan kemuncak kepada kempen ini ialah penganjuran Konvensyen Inspirasi CEO Bisnes Viral.

Kursus latihan yang ditawarkan akan berlangsung selama sehari setiap satu dan orang ramai khasnya wanita B40 dan M40 boleh memilih kursus yang diminati.

Apa yang menarik, kursus-kursus ini memang direka khas untuk mereka yang mahu berniaga sebaik tamat latihan asas kemahiran ini.

Sejumlah tujuh kursus asas latihan praktikal dan demo dibuka untuk penyertaan merangkumi sektor makanan, pengurusan, busines kedai online, jahitan dan perkhidmatan.

Antara kursus-kursus asas yang dijangka mampu melahirkan peserta yang berkemahiran dan boleh terus dipraktik dalam perniagaan ialah:

1. JOM PANDAI BAKERI. BUAT DUIT JUAL KEK DAN ROTI. Dibuka dalam dua pilihan tarikh iaitu pada 12 Jun dan 26 Jun 2021. Peserta akan mengadun dan membakar sendiri adunan agar dapat kenal pasti formula menghasilkan satu adunan sempurna bagi kek dan roti.  https://toko.ideaktiv.com/product/jom-pandai-bakeri-buat-duit-jual-kek-dan-roti/ 

Cookies Viral Legend. Jual cookies Paling Masyuk! Orang Malaysia meang suka makan. Cookies atau biskut tidak lagi laris hanya menjelang hari raya. Permintaan cookies memang tinggi dan belajar membuat cookies popular atau sedang trending ketika ini merupakan langkah bijak. Kursus diadakan pada dua pilihan tarikh iaitu 10 Julai dan 24 Julai 2021.  https://toko.ideaktiv.com/product/cookies-viral-legend-jual-cookies-paling-masyuk/

Follow kami di :
Facebook Mingguan Wanita
Instagram Mingguan Wanita
Twitter Mingguan Wanita

#bangkitwanita
#langkahyakinlakarkejayaan
#bisnesdarirumah
#mingguanwanita