Pernah tak kita berkata dalam hati, ‘belum ada rezeki…tak ada rezeki la…’ dan macam-macam lagi. Kita tak tahu rezeki yang Dia bagi boleh jadi dalam pelbagai bentuk.

Kadang-kadang, ada kawan yang belanja kita pun dikatakan rezeki juga. Jangan ingat rezeki yang kita dapat itu dalam bentuk atau jumlah yang banyak. Sedangkan diberi kesihatan yang baik dan keluarga yang sihat pun adalah rezeki. Bersyukurlah.

Perkongsian daripada Najaha Nasarath dalam teknik menjemput rezeki datang pada kita.

1. Amalkan Surah Al- fatihah. Ayat ke-5 very powerfull.
“ Tuhan tempat aku menyembah dan meminta pertolongan “

IKLAN

2. Surah Al-ikhlas. Ayat 1 & 2
“ katakanlah Dia – Yang Maha Esa”
“ Tuhan Tempat aku meminta Sesuatu

3. Teknik berdoa yang betul.
– Banyakan Memuji Allah pada permulaan
– Selawat kepada Nabi Muhammad SAW
– Doakan ibu bapa kita dulu
– Nak doa dan hajat kita di kabulkan Allah, Doakan untuk orang lain. Insya Allah apa yang kita nak mudah je terkabul

4. SEDEKAH SUBUH
– Berapa jumlah kita masukkan tidak penting
– Yang Allah pandang dan lebih penting adalah konsisten sedekah setiap hari walaupun kita masukkan cuma RM 1.00 .
– Selepas tu jangan korek beli maggi samyang pulak.
– Kene jujur. Hari jumaat duit yang terkumpul tu boleh disedekahkan ke saluran yang betul.

Ingat ni. Rezeki datang sebab 3 perkara:
1. Sebab kita usaha
2. Sebab Allah nak beri
3. Sebab kita pernah memberi
Jadi, buatlah ke tiga-tiganya. Insya Allah berlipat kali ganda yang hadir nanti.
Aamiin.

MW: Moga ia memberi manfaat kepada kita semua.

Sumber: Najaha Nasarath